Kamil Broszko
W czwartek, 9 kwietnia miało miejsce niezwykle istotne dla mediów, komunikacji i marketingu wydarzenie. Właśnie tego dnia został przeprowadzony pierwszy w Polsce wywiad twitterowy. Prezentujemy krótką relację zza kulis oraz wypowiedzi rozmówców – Chrisa Weila, CEO Momentum Worldwide, oraz Grzegorza Kiszluka, redaktora naczelnego magazynu „Brief".
W latach 90-tych, gdy w naszych telefonach pojawiły się SMS-y, malkontenci i krytycy podkreślali, że człowiek nie może skutecznie się komunikować, będąc sztucznie ograniczonym w wyrażaniu opinii do 160 znaków. Tymczasem SMS stał się ponadczasowym hitem i platformą dla bardziej złożonych zjawisk komunikacyjnych, jak mikroblogi czy powieści SMS-owe. SMS-owanie mogło stać się również inspiracą dla twórców sewisu społecznościowego, założonego w San Francisco w 2006 roku, który pozwala na prowadzenie właśnie mikrologa, przy czym autor przesyłanej wiadomości musi ograniczyć notatkę do 140 znaków. Kiedy zakładano serwis, nikt nie przypuszczał, że Twitter.com stanie się platformą do przeprowadzania nowoczesnego odpowiednika wywiadu prasowego.
Niedługo po powstaniu amerykańskiego serwisu zorganizowano pierwsze rozmowy, które można określić mianem wywiadów 2.0. Na początku sprawa dotyczyła ludzi kultury i biznesu, których działalność wpisana była w funkcjonowanie w sieci. Już po wyborach prezydenckich swój pierwszy twitterowy wywiad przeprowadził także senator John McCain. Także my chcieliśmy mieć swój udział w historii rozwoju tej formy komunikacji. W miniony czwartek o godzinie 16 rozpoczął się zatem pierwszy w Polsce wywiad twitterowy, który można było śledzić na http://twitter.com/magazynbrief oraz http://twitter.com/chrisweil. O marketingu z Chrisem Weilem, CEO Momentum Worldwide, rozmawiał Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny magazynu „Brief". Przetłumaczony wywiad zamieszaczamy do pobrania pod tekstem.
Inspiracji i wsparcia podczas przygotowania całego wydarzenia udzielił Jacek Gadzinowski, business development director Momentum Worldwide Warszawa. Dziękujemy również Jakubowi Polkowskiemu z tej samej agencji oraz całemu warszawskiemu oddziałowi Momentum.
źródło :http://www.brief.pl/wiadomosci/in-brief/art1044,twitterview-pierwszy-taki-wywiad-w-polsce-wideo.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz